Trodde det var fredag – igår

2014-09-10-DSC_0071

..och eftersom jag fullt övertygad att det var den sista dagen i veckan, så plockade jag ut stek från frysen för att laga till sedvanlig fredagsmat med lite extra fint. Steken ligger i kylskåpet, färdig för att äta med små egenodlad mandelpotatis. Mums..ryser i nacken av välbehag av bara tanken på att äta egen mandelpotatis. Till det blir det goda morötter och tomat, romersk röd sallad. Lite senare på dagen (allstå igår, torsdag) kom jag ju på att det var torsdag och inte fredag.

Idag är det fredag.

Kontroll och besked från distriktssköterskan om armbågen är att – såret sluter sig sakta men säkert men att hon vill att det ska finnas torra sterila kompresser som skydd. De sju aloe växterna gjorde sitt men nu ska läkningen ske mycket av sig själv och stabiliseras. Det har förflutit 1 år och 5 månader av den kollapsade bursiten (slemsäcksinflammation)

Glädjande är att jag kommer att få en helt fungerande fotografisk höger arm i framtiden. Det kanske t.o.m är möjligt att stödja på höger underarm om ett par månader.

2014-09-10-DSC_0030

, , , , , ,

  1. #1 av Jag på 12 september 2014 - 20:20

    Lätt att bli dagvill, jag känner igen det där.
    Du tar så fina vattenbilder!
    Jag vet inte om jag förstår det där med armbågen riktigt. När opererade du den? På grund av en slemsäcksinflammation i armbågen?

    • #2 av Barbro på 12 september 2014 - 20:48

      Armbågen – opererades – inte. Utan det är självläkt

      • #3 av Jag på 13 september 2014 - 20:50

        Här vet jag att jag ställde en följdfråga, men den finns inte här. Har det tagit så lång tid att läka skadan? Blev det alltså ett sår av det hela?

      • #4 av Barbro på 14 september 2014 - 10:33

        På armbågsspetsen finns ingen muskulatur. Endast bindväv. Den faktorn gör det svårt.
        Den långa tiden beror också på mina grundläggande mediciner bl.a Azatioprin (cellgift)

        https://yellowgrey.wordpress.com/2014/03/03/ex-umbra-in-solem/

      • #5 av Jag på 14 september 2014 - 14:16

        Ok, nu förstår jag lite bättre. Det måste ha varit en jobbig tid, men du är envis. Så skönt att du troligtvis får en helt fungerande armbåge igen.

Kommentera

