Stingrocka eller en uppochnedvänd gul spade

Quid est Harmonia

Det ingetdera, det är ett gult blad som lagt sig speciellt i vattnet. Jag upplever rörelser i forsen lite annorlunda än i våras. Det är som att naturen förbereder sig inför vintern som kommer – om ett par månader. Vattnet kändes mer ystert under våren. Stundom våldsamt ystert. Men allt har att göra med perception. Hur jag mådde då i jämförelse med dags dato. Hur naturen beter sig vår och höst. Om solen är lägre eller högre kanske spelar roll för krusningar? Jag vet int…

Det jag däremot vet är, att om jag inte så frekvent suckat efter vattnet, lukter från träden, stenar, alger och vinden sen februari i år hade jag aldrig blivit läkt i kropp och själ. Idag är den första dagen som min morgon börjar med en genuin solstråle på nog mer än 1 år. Vad jag också har vetskap om, är att i framtiden kan jag böja min högra armbåge ledigt och lätt med kameran i handen.

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

