Tack vare T.

Sokrates kontemplerar över ett körsbär!

T. följde med mig på en kort promenad till grönområdet i gårkväll, innan solen helt gick ned för dagen. Svansen i topp. Katten såg ut att vara i prima form. Han gjorde några spurtar för att sen tvärstanna och vända nosen hemåt. Visslade endast två gångar på hela färden. Katten sprang in under ett bord där ytan var blöt och då såg jag bäret ligga där. Straxt ovanför körsbäret skymtar Sokrates.

Titeln blir Sokrates ande som kontemplerar över ett körsbärs existens. Jag vill ha mindre brus från världen. Mer, mycket mer från det mjuka bruset från kvarnen.

2014-08-18-DSC_0011

En ståtlig svart svans.

2014-08-18-DSC_0018

T. var absolut tvungen att slicka sig på övergångsstället. Tisstass *kvittrar* när han mår som bäst dvs efter råfisk och tupplur i soffan.

, , , , , , , ,

  1. #1 av Jag på 20 augusti 2014 - 9:57

    Så vacker körsbärsbild. Hade Sokrates så liten näsa?

    • #2 av Barbro på 20 augusti 2014 - 12:15

      *skratt* nä den var lite större men med tiden kan ju den *skulpturen* från naturen, slipat Sokrates näsa.

      • #3 av Jag på 20 augusti 2014 - 12:38

        Det är ju tänkbart förstås!

      • #4 av Barbro på 20 augusti 2014 - 13:07

        Visst är det så! :) Tror du mig inte?

  2. #5 av macilane på 21 augusti 2014 - 18:17

    Ge T en kram från mig…

    • #6 av Barbro på 22 augusti 2014 - 7:33

      Ja, det gör jag. viskar i hans öra att det kommer från Ante.:)

  3. #7 av Kerstin Wiklund på 06 september 2014 - 16:54

    :)

Kommentera

