Mat Gourmet ms.Babs

2014-08-10-DSC_0004

Oj ja, titta va fint. Egen morot, som jag sår tät för att gallra till större morötter, tomat, spinkig purjolök, rom sallad, grön sallad, silverlök hårda som pingpong bollar och årets sista smultron.

Absolut en bra och varm sommar för bland annat paprika, tomat och gurka. En styck gurkplanta som har gett mer än jag kunde tro. Gurkorna blir präktigt stora må jag säga. Goda är dem också med lite portugiskiskt salt. Mandelpotatisen ser ut att arta sig i jorden. Kapar man ned blasten och låter potatisen vara kvar i jorden blir skalet hårdare.

Det här är himmelriket på jorden att få gå ut och plocka in små morötter och persilja till maten. Att tänka tanken, idag klipper jag timjan till soppan. Dagsfärskt. En del säger att det är livskvalité, kanske det. Livskvalité för mig är att få vara hyfsat kry och inte behöva anlita sjukvården. Jag har börjat *husmorsgympa* som det kallades förr. Mjukgymnastik i social grupp modernt ord.

2014-08-09-DSC_0182

Filmen Expendables 3 är ett bevis på förflacking av det mänskliga sinnet. Filmen är skriven på baksidan av ett frimärke så min betygsättning blir 3 getingar nedåt. I och för sig är det inte fel med att se hjältar som suger på en stor fet cigarr som Arnold, han är käck. Men ändå…hur kan ett gäng besegra en hel armé? Det händer bara på film.

, , , ,

  1. #1 av Jag på 16 augusti 2014 - 21:22

    Det ser fräscht och gott ut. Och trädgårdspallen, den har jag mycket glädje av i mina två trädgårdar!

  2. #2 av macilane på 17 augusti 2014 - 19:24

    Jaaaa, egenodlade morötter är en höjdare!

Kommentera

