T.’s positioner

2014-07-09-DSC_0018

T. ligger precis intill häcken under rabarberbladen mitt på dagen och sen flyttar han ut sig till stengången framåt eftermiddagen. Värmen verkar rätt besvärlig för många människor inklusive mig som inte heller klarar av den däremot är luften fin på morgon och kväll. Tomat plantorna är riktigt ståtliga och paprikan har blommat. Spännande.

När termometern stiger i grad och särskilt när armbågen säger ifrån, så flyttar jag stolen under klimat anläggningen. Då läser jag eller lyssnar till ljudbok om Måsen av Richard Bach, blundar och njuter av den kalla luften som blåser på mig. Jag fick lite beröm av en infektionssköterska på vårdcentralen angående såret som inte riktigt vill sluta sig, ett sånt där uttryck – förresten vad har du där – fast egentligen var jag där av en annan anledning men det gjorde mig tillfreds att hon frågade.

2014-07-09-DSC_0029

Det har flutit mycket vatten vid kvarnen på 13 månaders kämpande. Olika vatten, ljus och form. Vind och ljud. Jag var där igår vid arla timme och trummade. Det är många år sen jag använde det redskapet och det börjar gå bättre den 3:e gången med koncentrationen och hastigheten. Trumman är så byggd att snabba, men lugna slag ger också ett mäktigt ljud speciellt vid vatten. Jodå, nosade på shamanismen några år.

, , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

