Gräsklippsentusiasten

2014-04-24-DSC_0001

Min själ fröjdas när gräsklippet ligger på jorden, för då vet jag att daggmaskarna trivs och att jorden inte torkar ut alltför fort. Jo, kanske låter lite udda men odling är den 2:a största hobbyn jag har och varför då inte satsa 110 procent på det som man tycker om? Enkelt i teorin men det har tagit många år för mig att tro på det jag gör och vill åstadkomma.

2014-04-24-DSC_000213 rinkar eller när man köper dem ska man säga pallkragar. Dessa enkla träbitar kostade 149 kronor förra året och nu iår kostar de 229 kr. Med andra har det blivit populärt att odla på liten yta med en fast inramning. Det är jättebra.

Så här långt kommet i vårbruket. Alla rinkar är grävda med grep, en halv jordpåse sysav och sedan ett tjockt lager gräsklipp. Känns bra!

, , , ,

  1. #1 av macilane på 24 april 2014 - 11:55

    Har du inte några mördarsniglar i din tillvaro? I så fall grattis! Här för vi en ständig kamp mot dem (Uddevalla).

    • #2 av Barbro på 25 april 2014 - 7:30

      Nej, har blivit besparade mördarsniglar. Det finns Pantersniglar i komposten, det allt.

Kommentera

