En flik av världen

2014-04-22-DSC_0012

Jag har inte varit vid kvarnen under hela påsken utan hjälpt till att måla köket vitt. Mitt uppdrag har således varit att tvätta av träytor med målartvätt och maskerat med målartejp där det inte ska målas. T. accepterade motvilligt brunt papper på golvet.

Nu ser köket bättre ut istället för en bred ful bård vid taket och gultjaskig tapet med mörka tallriksavtryck. När allt är färdigt ska den yttersta listen vid fönstret målas mörkröd, tror det kan se bra ut.

2014-04-22-DSC_0024

Det ser fylligt grönt ut från min utkiksplats. Vattnet blir mer blått av himlens färg och det känns så skönt när jag sitter på kanten av den smala stenövergången och tar in den totala upplevelsen. Just där. Just nu.

Min näsa luktar på alla dofter och mina öron hör ljudet från forsen för femtitrettionde gången och så inser jag med en bra suck att det finns en flik i världen även för mig.

Jag kan inte låte bli att citera Gustav Fröding – Om 100 år vad spelar det för roll att de här månaderna har varit besvärliga. En erfarenhet rikare, fler krigsärr och få tillbaka glimten i ögat. Så vill jag se det och helst inte tänka för mycket. Det är bäst.

2014-04-22-DSC_0008

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

