T. och sticklingar för odling

2014-04-21-DSC_0006

T. råkade bli instängd i garaget igår några timmar men han såg ut att överleva dock med ett antal grymtningar av missnöje när han blev upptäckt saknad och utsläppt. Den lilla gynnaren. Katten tassa in en dag för några veckor sen, med ett stort sår på ena bakbenet. Jag använde Gel från Aloe Vera växten i fyra dagar. Det läkte ihop fint.

2014-04-21-DSC_0021

Det ni ser är – maj längst fram i bilden, paprika planta och tomat. Jag har börjat gräva om i rinkarna med grepen och fyller på med färskt gräsklipp allteftersom. Daggmaskarna är stora och känner mig nöjd när jag ser dem. Det blir en hel del purjolök och gurka plus egen sättlök och mandelpotatis.

, , ,

  1. #1 av macilane på 21 april 2014 - 16:28

    De e till att ha blitt veterinär på gamla dar, hehe. Nåja, du är ju för ung för att kunna säga ”gamla dar”, men det var skickligt gjort, tycker jag. T har det bra hos dig!

    • #2 av Barbro på 22 april 2014 - 7:15

      :) jo, med lite is i magen gick det bra. Katten nosade på gelen, men försökte inte slicka bort det, märkligt nog.
      2 ggr/dag i fyra dagar. Otroligt bra läk-kött måste jag säga. Syns bara en liten fördjupning.

Kommentera

