Tankestopp

2014-04-07-DSC_0010-2

I början på Februari 2014, när jag åkte till kvarnen så tänkte jag att nu kan jag sitta här och klura på problemlösningar, i lugn och ro. Men väl där, blir det tomt i hjärnkontoret på översta våningen. Jag töms på alla ord, all oro och nedstämdheten är neutral. Några timmar senare, hemmavid kan en och annat tankespår dimpa ned i brevlådan. Ibland är det reklam, någon gång stora tunga brev.

Den här bilden ska kvarnägaren få inramad och levererad i slutet på April, början på Maj. Jag träffade den gamle som uttryckte, att akta dig för alla stora tunga, rörliga maskiner på hjul. Jag smålog och sa att än så länge har jag inte trillat i vattnet. Vad han menar är att, händer det något så finns det ingen där som ser eller hjälper dig. Vissa dagar finns det inte folk. Andra dagar är det trångt om utrymme med bilar och fraktfordon.

Den här veckan kan mitt öra lyssna på fågel kvitter eftersom vår floden har lugnat sig betydligt i styrka.

 

, , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

