Det var en gång en buske…

2014-03-28-DSC_0037

..som växte och frodades. Men sen så, bröts kvistar av.. från vårfloden. Det som är fint är att nya skott och gröna blad kommer på den risiga växten allt efter våren fortskrider.

Den kommer aldrig mer att bli lika strålande vacker som den en gång har varit. Jag sörjer inte mitt blonda hår som nu har blivit grått. Det som är gott nog är att den tilltufsade busken klänger sig fast, som på trots, vid stenkanten. Det som tog mig hårdast, känslomässigt det här året är dispyterna med min syster. Det som skiljer oss åt är definitionen hur vi ser på världen och de värderingarna är så pass olika att vi inte kan mötas.

Nu har jag snart ett nionde krigsärr. Slemsäcksinfektionen är snart ett minne blott. Det läker och det kliar sunt. Den här processen har tagit 11 månaderna.

2014-03-24-DSC_0011

 

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

