Motljus på Stor Parkeringsyta

2014-03-09-DSC_0038

Ha! Shopping på Ikea. Som ni alla vet är konsumtion inte min starka sida. När jag handlar kläder eller skor ska det gå snabbt och smidigt som bara möjligt är, det vill säga, prova och bestämma sig, betala och gå därifrån. Det känns fullständigt onödigt att lalla till musik och klämma på kläder eller vrida och vända på tröjor och kjolar.

Jag följde med en tjej till H&M förra året och det jag såg var kvinnor/tjejer som släntrar planlöst omkring i butiken till skvalmusik i bakgrunden. Män verkar mer fokuserade i sitt handlande. Nu har jag inte sett hur män beter sig när de köper en bil eller båt med det vill jag säga, att då kanske de tar tid på sig?!

Konsumera varor är tröttsamt, men resan till Ikea gav den 8:e piedestalen. Det förra besöket var i Stockholm, Kungens Kurva i slutet på 80-talet. Här i Helsingborg anno 2014 köpte jag en tillbringare i glas. Ett par impulsköpta påslakan i orange och rött. Den köpimpulsen berodde på de vackra färgerna eftersom väl valda färger i hemmet ger en bra känsla.

Maten på Ikea gav mig halsbränna…

, , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

