Fjäderskrud av en örn/vråk..

2014-03-06-DSC_0005ISO 400 – 55 mm – f/5,6 – 1/3200 sec

Fjäderskrud av en stor fågel, en örn eller vråk

Vattenmängden vid kvarnen avtar för var dag

..och andra speglingar i vattenytan skapas.

, , , , , ,

  1. #1 av aino på 09 maj 2014 - 7:52

    Jag uppskattar att du fotar så mycket vatten. När jag var liten så tillbringade jag mycket tid vid en sjö här i Värmland. Ofta var jag ensam och då kunde jag sitta och stirra ut på vågorna i flera timmar. Skrev berättelser om ett slädekipage som jag hade hört gå genom isen för länge sedan. Fantiserade om vad som fanns under ytan. Av alla vackra ting i världen är nog vatten det mest fängslande. Rörligt, föränderligt.

    • #2 av Barbro på 09 maj 2014 - 10:28

      Allt vatten, sjöar, bäckar, å, flod, fors är livsnödvändigt för min själ.
      Sen lill-liten har vattnet spelat en stor roll och genom hela mitt liv.
      Särskilt den här våren/2014 har besöken vid kvarnen, vårfloden varit en fröjd.
      /b

Kommentera

