Fotografisk stund

Den 20 Februari, fanns ingen tanke, känsla eller förväntan

..att fotografera bästa bilden av vårfloden.

Det som känns obehagligt är att stega ut på den slippriga landgången

…för om jag slinter eller gör en förhastad rörelse och mister balansen, finns det ingen där som hör mitt rop.

2014-02-20-DSC_0012-3

Är jag dumdristig? Nej, eller ja kanske lite grann.

Är det en fantastisk möjlighet till att fånga vattnets form och ljus, fotografiskt. Tveklöst, ja.

Stenytan som mina fötter står på är bitvis hal men det finns små torra fläckar. När jag roterar ett helt varv, får jag med allting som sinnet ser.

Fokuseringen är så total att inga titlar dyker upp i mitt sinne. Det får jag hitta på sen..

2014-02-20-DSC_0013-3

, , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

