Skuggan av Gråben

2014-01-19-DSC_0021

Skuggan av Gråben har t.o.m en liten hårtofs i nacken. Det finns ytterligare en gråben men som tecknad figur.

Trots hård blåst med snödrivning på vägarna, åkte jag iväg till 104:ans taverna för att mumsa på en hamburgare med saltade pommes frites. Det händer ytterst sällan att jag äter snabbmat och därför smakar det bra när det väl sker. Bojkottade Mc Donalds många år tillbaka även Maxi, finns inte heller med på min karta av regelbundna måltider. Däremot är pizza fortfarande gott men i barnportion, det blir mindre att äta men ofta lämnar jag 1/3 av pizzan på tallriken när jag äter i byns lilla krog. Det är mest lagad mat i köket som fisk, kyckling och egen odlade grönsaker som smakar allra bäst.

…Vad har skuggan av gråben och kosthållning gemensamt i babs värld?

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

