Kraftigt vinddrag

2014-01-05-DSC_0012

Det blir alltid ett kraftigt vinddrag från ett framrusande tåg, dock inte full fart, eftersom tåget bromsar ned redan vid järnvägsövergången. Det där, vinddraget gillar jag. Ha!! :) det är ett tåg på infart och mina fötter rundade ett gathörn lite fortare för att hinna fram. Jag tänkte på indianer, hur de reagerade för det stora svarta ångande lokomotivet som pyste ut rök. Dessutom stånkande och skramlade tåget längs öppna vidder. Därefter, när de förstod att tåget inte var farligt, red de ikapp med snabba hästar och skrämde slag på alla vitingar med sina vilda tjut.

Vad som fick mig att tänka på dem, är de två stora tåglyktorna som lyser starkt i mörkret. Om man aldrig har sett och hört ett tåg kan man bli skräckslagen. För egen del, knottrar sig småhåren i nacken av ett ankommande tåg, särskilt i mörker.

, , , , , ,

  1. #1 av Vespa Vulgaris på 10 januari 2014 - 22:46

    Med tanke på de uppmärksamma tågurspårningarna så skulle jag inte våga stå så nära när tågen passerar!

    • #2 av Barbro på 11 januari 2014 - 13:56

      Det finns en järnvägsbom emellan mig och tåget som redan har saktat farten.

Kommentera

