T. bisittare

2013-12-28-DSC_0021

T. verkar uppriktig intresserad av den gröna tråden men gör ingen rörelse att fånga den, mer fokuserad på skytteln. Efter en fem minuter gjorde han ett försök att lägga tassen på tyget men då putta jag ned honom från bänken. Katten hoppade upp självmant på vävbänken, jag få säga gratulera till T. Han börjar bli trygg.

Nyårsafton däremot var inte alldeles skoj med smällare och höga ljud från raketer. Jag släppte ut tisse på kvällen, först vid halv två på natten kom han tillbaka, alldeles tyst. Väldigt tyst. Väl inomhus parkerade han sig under sängen men sov under resten av natten på ovansidan av den. Dagen efter, nyårsdagen, ville han inte gå ut förrän på natten, det också vid två tiden, insläpp vid fyra på morgonkvisten.

Jag har fått ett nytt yrke – ut/in släpp av en st. katt oavsett vilken tid på dygnet.

..Konsumerade 3 stycken aloe vera växter från Plantagen.

, , , ,

  1. #1 av macilane på 05 januari 2014 - 21:36

    Har du inte haft det yrket tidigare? Tänk vad bra motion du får… Det säger min fru till mig när jag ”måste” gå ut med katterna. Det är katterna som håller liv i mig, haha. Hur har du det då?

    • #2 av Barbro på 07 januari 2014 - 16:46

      Hur har du det då?
      T. lockar mig till många skratt. Och nej, jag har aldrig jobbat som dörrvakt till en katt.:)

Kommentera

