En tur till Danmark

2013-11-29-DSC_0022

Istället för betala dyra pengar för ett julbord åkte jag till Köpenhamn. 2 nätter. Hotellet låg i Frederiksberg kommun, Hotel Cabinn, enkel och funktionellt. Fredagkväll bjöd på regn, lördag uppehåll, söndag blåst och grått. Söndag eftermiddag i Lund och väntetid på Pågatåget norrut tittade solen fram. Idag Måndag minusgrader och strålande sol när jag skulle hämta tillbaka T. som också sov borta i 3 nätter.

Avsikten var inte att åka till ett varmare land och äta turkiska sötsaker utan att lämna mitt hörn i världen för att se andra närbelägna stadsvyer. Nørrebro kändes genuint okey med mycket gränder och coola gathörn. En avkopplande helgresa utan att springa benen av sig på museer eller sevärdigheter. Jag trivdes gott på ett ställe som hette KaffeSalonen med tända ljus på borden. Där musiken inte var högre än människors sorl vid borden.

2013-11-30-DSC_0082

Jag applicerar genomskinlig gel, Aloe Vera på armbågsspetsen för att sårläkningen ska få ett avslut.

Proceduren är följande:

man skär av en bit aloe vera och smörjer in hudområdet med gelen som droppar ut från det köttiga bladet.

Redan efter 4 dagar syntes en förändring till det bättre.

, , , , , , , ,

  1. #1 av Karlstad Igår på 03 december 2013 - 18:14

    Ääääntligen graffiti!!!

    • #2 av Barbro på 04 december 2013 - 8:14

      Det där är ingen graffiti. Det är klotter.

  2. #3 av Karlstad Igår på 04 december 2013 - 12:02

    Kalla det vad du vill!
    Äntligeeen klotter på gul&grå :)

  3. #4 av Karlstad Igår på 10 december 2013 - 23:16

    Vari ligger problemet Barbro?
    Nu har du varit hemma i nästan två veckor, men det har fortfarande inte kommit upp några mer CPH bilder. Varför?

    • #5 av Barbro på 11 december 2013 - 7:23

      En del av Köpenhamns bilderna.
      Problemet är att jag känner mig som en sengångare!!
      Miserable but interesting weather
      Ser du cyklisten till vänster.

      Miserable weather
      Här fascinerades jag av vattensjoket efter bilarna.

      Foot ball player
      Betong Ghetto barn

  4. #6 av Karlstad Igår på 11 december 2013 - 8:27

    Definiera
    ”känner mig som en sengångare”

    • #7 av Barbro på 11 december 2013 - 12:47

      *Sengångare* rör sig mycket långsamt (för låg mental energi) men har extremt bra syn och hörsel på grund av många månader (drygt halft år) med slemsäcksinfektionen (bursit) på armbågen.

  5. #8 av Karlstad Igår på 11 december 2013 - 23:34

    Jag vet vad en Sengångare är!
    Och jag skrev definera ”känner mig som en
    Menar du att du klättrar i träd med din risiga armbåge?
    Den kanske skulle läka fortare om du slutade med det. Bara ett vänligt tips.

    • #9 av Barbro på 12 december 2013 - 8:46

      Läste om Sengångare igår på wikipedia. De har t.o.m alger på huvet.:)
      Infektionen är bättre. Det är bara det lilla sista kvar.

  6. #10 av Karlstad Igår på 12 december 2013 - 9:20

    Gött Mos!
    Då kan vi förvänta oss ett nytt inlägg idag också då :)

Kommentera

