Utan bilen vore vyn blek

2013-11-08-DSC_0028

Bilen dök upp på krönet som ett brev på posten.

Jag har fotograferat uppförsbacken ett par gånger men ingen bil i rätt stund.

Det ser ut som om den svarta bilen kör på mitten på vägen.

2013-11-08-DSC_0046

Den här vägen för dig till Röstånga

Där finns ett natur reservat med många vandringsleder

Vår och höst är Söderåsens Nationalpark en lisa för ögat.

, , , , , , , ,

  1. #1 av Karlstad Igår på 15 november 2013 - 18:10

    Tjena Babs
    Jag tycker faktiskt att bilen bara förstör…
    Jag tycker att tornet med de snyggt hängande elkablarna och lövbefriade träd under är pricken över i’et. Köttbullen i moset skulle vara om bilden riktades lite åt höger (-: I fullstorlek tyckte jag faktiskt att bilen var rent störande i det annars så vackra landskapet. Lite andra egna funderingar är: usch vad jag hatar när vägverket inte kan hålla vägrenarna rena, det är ju min väg, [cyklisten] undrar hur glada bilisterna skulle bli om jag enbart använde mig av den rena asfalten! Förresten sådär ser ju vägarna ut på våren, vägrenen full av en klet sammansatt av sand, grus, småsten och salt som är förtölig att cykla på. Är det en gammal bild? Eller är det en elak bonne i traktor som har skitat ner vägen måntro? När jag tittade på smutsen och jämförde med den nedre bilden så tycker jag faktisk att smutsen gjorde mycket bildmässigt.

    Ps, ja jag försökte att visualisera att det var ett större och ljusare fordon på vägen, typ en vit Scania med mono hytt, men det funkade inte heller :)

    • #2 av Barbro på 15 november 2013 - 18:34

      Jag kan välan inte stå och vänta i den skånska blåsten på en vit stor bil?:)

      ..”Är det en gammal bild?”..
      nope

  2. #3 av Karlstad Igår på 17 november 2013 - 11:58

    Kan kan du väl :)

    Tar du bara en bild på ett sånt motiv? Jag hade garanterat tagit 5-6 bilder, en utan trafik, ett par med trafik i olika filen och avstånd, en med en cyklist på, en närbild på den skitiga renen, en på Amazonen som var på väg till MAS.

    • #4 av Barbro på 17 november 2013 - 17:07

      Vyn har fotograferats i omgångar under 2 månader. Utan väg, endast allén. Allé och väg. Bil och inte bil. Vy med sol eller utan sol. Så säkert en 7 – 8 bilder på samma uppförsbacke. Och vid dessa tillfällen kom inte en enda cyklist.
      Oh well, Karlstad, bilarna i söder är ganska nya. De som fortfarande äger en Amazon, verkar mecka med dem.:)

Kommentera

