När träden har fällt sina löv

2013-10-09-DSC_0375

..och de har blivit alldeles kala på gröna, gula och orange blad. Himlen är grå och det är kallt, så blir den här promenad sträckan fortfarande aktuell för min del. 1,8 km på 22 minuter. I november 2012 var det 27 minuter. Jag började med 45 minuter och ett vänster ben som inte ville vara balanserat nog. Det betyder att min *kondition* inte har försämrats värst mycket av noll träning under 8 månader, Tacksam för den grundträning jag gjorde åren efter höft-operationen.

Två ggr/veckan ska/bör det travas (med reservation för snö-isgata) med stånkar, svett och pustar. Gråten får jag som ett brev på posten, av att ländryggen gör ont. Det är antagligen en så kallad ventil-gråt som jag kallar det. Någonstans måste min frustrationen få ett uttryck, just då. Svett, tårar med inslag av sol.

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

