Tidig morgon

2013-10-08-DSC_0358

Medans dagg och dimstråk låg kvar i morgonluften, trampa jag på med cykeln så fort det bara gick, för att hinna fotografera av landskapet. Solens strålar och dimman lockade alltför mycket, för att ens bry mig om att klä mig lite varmare, än en tunn tröja. Den kyliga luften fick mig att kvickna till.

Tidig morgontimme, så vackert, vilket förtrollande ljus och siluetten med träden i bakgrunden. Kan det bli vackrare än detta?

Det finns så många vackra platser på vår jord men det här, är en närbelägen lycksalighet och tyst var det. Endast svaga ljud från bilar på andra sidan travbanan, som numer är hundägarnas motionsslinga.

Det violetta pågatåget vina inte förbi på spåret, det hade vart intressant att fota om jag hade hållit tidtabellen.

2013-10-08-DSC_0357

, , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

