Trevlig distraktion

2013-08-29-DSC_9257

Det märks att T. inte gillar att blir störd i sin kattsömn med ett ben över sina ögon. Svanstippen började röra sig upp och ner, öronen vinklade sig när jag la mig ned på mage med kameran. Men inte mer, just då. Det är ofta T. ligger så här, det är som att stänga ute dagsljuset? Eller skärma av sig..? Men det är bara spekulationer. Den katt gesten kanske betyder något annat?

För mig själv kändes det bra att fotografera och fokusera på några bra bilder.

2013-08-29-DSC_9292

, ,

  1. #1 av macilane på 31 augusti 2013 - 17:52

    Vad skall man mera säga? Jättefin katt och smart fotograf :-)
    Jag har den uppfattningen att T vill stänga ute för kraftigt ljus från omgivningen.
    Tja, vem vet – fråga T, hehe.

    • #2 av Barbro på 01 september 2013 - 13:02

      Jo, jag få *fråga* T. om det. Han visade ju vilket fel det var på den nyinköpta dörrmattan från Rusta, genom att nosa på kanten. Som förmodligen luktade fränt.

Kommentera

