T. smal

2013-08-20-DSC_9183-2

T.slank eller smal eller beroende på storleken kan en liten katt slinka igenom en gallergrind. En skalbagge kryper under om den överhuvudtaget märker den svarta järngrinden. En fågel sätter sig på gallret för att kvickt kunna flyga därifrån. *George* den grå katten är för fet för att slinka igenom. Och en människa är alldeles för stor för det konststycket. Hon öppnar grinden med sin hand och kliver in.

Höstens första promenad slutade 200 meter längs gatan mot travbanan. Jag tänkte vi skulle gå till grönområdet men det vill inte T. Inte alls. Katten satte sig mitt i gatan och väntade på att jag skulle bestämma mig. Nosa, nosa, på allt som om det är första gången. Numera behöver jag endast markera med en liten vissling var jag är. Däremot när han ska in på kvällen kan det bli flertal höga visslingar, om han dyker upp. Ifall T. inte vill komma in sover han på garagetaket under tegelpannorna.

Infektionen ska vara helt hävd i slemsäcken. Under en månads tid har distriktssköterskan lagt Sorbact på det öppna såret och efter kontroll i måndags den 19 augusti ser det fint ut.

, , , , , , , , ,

  1. #1 av macilane på 25 augusti 2013 - 19:47

    Vad skönt höra att vårdsystemet är till din hjälp! Du mår förhoppningsvis riktigt bra idag! Jag skriver eftersom när jag första gången, häromdagen, läste om dina visslingar, kom på att prova detta med
    våra katter. Jag blev verkligen full i skratt. Plexi kom rusande mot mig där jag satt vid buskhörnan.
    Hon trodde nog att det var en fågel, haha. När hon såg och hörde att det var jag som visslade, då skakade hon på huvudet och lunkade iväg tillbaka från sin egen skuggiga viloplats :-D Jag skall prova med att vissla då och då, när jag vill locka in dem :-)

    • #2 av Barbro på 26 augusti 2013 - 9:38

      Hej Ante!
      Det med visslingen är effektiv.:)

Kommentera

