Stålgrå skugga

2013-07-22-DSC_8763

Termometern i Lisboa visade 34 grader en kväll och det när solen hade bestämt sig för att inte skina längre. Således minst 37 grader mitt på dagen, Ja nå, Lissbon har ett torrt klimat och ligger vid Atlanten. Den värmen och havets bris gjorde att värmen kändes mer uthärdlig, än just nu den 2 augusti i södra delen av vårt avlånga land. En eftermiddag på hotellrummet svalkade jag av mig med en blöt handduk på ryggen. Det hjälper när kroppen är upphettad.

Ja vet, ingen klagosång på att det är olidligt varmt. Men jo det är varmt, 32 grader och fuktigt värme. Svetten lackar i pannan och det när jag sitter stilla. För egen del mår jag som bäst när det är kyla. Tänk dig höstens kalla vindar och färgrika träd i gult, rött och orange.

Infektionen i armbågen är hävd. Det tog 6 månader att få ett slut på eländet.

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

