26 mil tur och retur Skåne och Halland

2013-06-11-DSC_8112

Javisst, det är norra sidan av Hallandsåsen och bilden är fotograferad på toppen av åsen. Jag är på väg till Spenshult med bil för ortopediskt bedömning av höger armbåge. En 3 månaders envis inflammation i en slemsäck. Sedan 2000 – 2013 har den funnits där som en irriterande stor bula och som är tömd åtskilliga gånger med tillhörande kortison injektioner. Det har hjälpt bitvis men nu har slemsäcken packat ihop och sagt ifrån med en aggressiv inflammation. Om allt går väl tas slemsäcken bort i slutet av augusti början på september.

Höft operationen 19 februari 2010 känns som historia dvs jag tänker inte på att det finns en titan protes i kroppen och det tog drygt tre år av ständig kamp att få fason på gången. Det med pipet i bågen, när man ska flyga, då påminns jag men efter fyra flygresor fungerar det bra. Jag har lärt mig konsten att andas och ta det lugnt, det kan komma en tår av osäkerhet men det är allt.

2013-06-11-DSC_8116

Fontänen på Spenshults baksida med bänkar runtom den lilla pölen. Blåbärsris. Blommande  rhododendron. Spenshult är omgiven med skog och ett antal olika promenad slingor. Det finns inte höga byggnader, långa ändlösa kala  korridorer och ett trist sjukhus käk.

I skrivande stund, känner jag mig ganska trött men nöjd med dagens läkarbesök. Kanske mina kroppsliga problem kan få ett hyfsat slut. Le lite mer. Tro på att det blir bra, lite mer efter nätt 8 år av kroppsliga besvär. Det är ovissheten som får en att krokna och bli bedrövad.

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

