T. Hang Hu katten

2013-05-23-DSC_7699-2

Katten heter Tisse hos veterinären. Tiss! Tissetass! T. eller pälsboll! hos oss men oftast T., många namn på en personlighet

T.kvist

T.spurt

T.spejaren

Tissius!

T.tratt. T.tak eller T.snö

Jo, ni hör rätt!! Från att inte gilla katter/hundar/marsvin/burfåglar/vita möss/ det vill säga tamdjur med allt vad det innebär att ta ansvar för ett djur inklusive en liten kompis att bry sig om. Det har tagit tid för katten att bli så tillgiven han kan. Jag är inte heller särskilt social med tillit för andra människor så där passar T. och jag ihop.

2013-05-23-DSC_7710

En paus på gräsmattan av fotografen. Nu kan jag sätta mig varsomhelst och veta att jag kan resa mig upp. Det är trevligt. Visslade på T. eftersom jag inte såg honom, efter visslingen tar det en stund men förr eller senare dyker tiss fram från något buskage. Igår gick han bitvis fot med sin ståtliga svans högt och svanstippen lite på sne och han ville skynda på vanligtvis är det han som segar.  För min del var det gott att sitta stilla, nosa in lukter och känna värme från solen.

2013-05-23-DSC_7711

Dessa tre bilder är tagna i ett svep under några ögonblick.

2013-05-23-DSC_7712

Fästing plåga för människor och djur. Det satt en stor fästing precis vid mungipan hos katten. Visst är det är bra ställe? Läste på om det millimeter stora fästningen. Den kan ramla av när den har käkat färdigt. Men helst ska den tas bort så fort man ser krypet. Jag försökte igår men hade inte rätt handlag. En vanlig pincett som är platt vid spetsen, ta tag om huvudet på fästingen och dra rakt ut så att huvudet följer med. Puu! fästningen väck och uppbränd. Får en känsla av att det blir fler fästningar om T. ska springa till dikesröret och nosa.

, , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

