Ser du duvan?

2013-04-11-DSC_7053

En stadsduva landade precis i trädet 10.20. Den är knappt synlig för alla förbipasserande pågatågsåkande skånebor, inklusive mig själv men som tillfällig resenär 1 ggr/veckan. Om jag inte hade stannat vid Viggos husvägg och plockat upp kameran, hade jag inte heller sett den landa på kvisten. Jag kom nyss från norr, steg av i Lund för ännu en latin lektion med Dahlgren på Folkuniversitetet.

Duvor och kråkor är vanliga fåglar i stadsmiljö. De kan trippa och hoppa eller skutta fram i folkmängden hur som helst. Det är få som lägger märke till duvor och kråkor.

Alldagliga fåglar

Triviala pippin

2013-04-11-DSC_7061

Jag står straxt utanför Folkuniversitetets blå grind, till vänster ej synlig. Det är bensträckarpaus. Lektionerna känns alltid så korta men det beror på att det är roligt. Tiden flyger iväg.

2013-04-11-DSC_7065

Motljus. Den kinesiska matstället är favoriten än så länge. De har bra mat. Hittar du inget annat coolt ställe? Om sanningen ska fram, så har jag haft ont i vänster sida ett par veckor.  Dels är det inte precis promenadvänligt med varmare väder, så man tar sig från punk A till punkt B, snabbast möjligast. Från detta mathak är det cirka 250 meter kvar till tåget.

Symptomen liknar de som man får när höftleden/kulan börjar bli kass, startsmärta. Men tack och lov gav inte rotations testen av sjukgymnasten, den indikationen. Det som är ont, är en slemsäcksinflammation, en så kallad stötdämpare mellan skelett och muskler. Vad hände? Förmodligen en överansträngning. Jag låg på golvet en stund, under vävstolen för att fixa till solvramarna.

, , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 13 april 2013 - 0:53

    bikes, bikes, bikes.

Kommentera

