Vårens aktiviteter

2013-04-09-DSC_7044

Den finska vävstolen har legat nedpackad i två år. Jag har varit fullt upptagen med att fotografera och visualisera mitt inre. En stund ville jag sälja stolen på blocket men förstod snart att det är lönlöst eftersom jag inte får något bra pris för den.

Vävstolen köptes in från Glimåkra 1986, till priset av femtusen kronor och har sedan dess följt med mig i alla flyttar jag gjort. Nedskruvad och uppmonterad igen. Trots detta, är stolen brukbar och intakt fortfarande, en och annan skruv som inte tar. Av den 10 m gröna varpen ska det bli kläder. Mina första alster var mattor i olika färger och längder därefter blev det konstvävnad och sen kläder.

2013-04-09-DSC_7047

Den andra aktiviteten är hobby odling. En majsplanta har grott upp till dagsljuset. Tomat, gurka, purjolök, selleri, ett par kärnor oliver från Istanbul, vet ej om det fungerar att odla i vårt klimat. Kan alltid prova.

, , , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 10 april 2013 - 23:19

    loom-ing

Kommentera

