Väckarklockan från Kalmar

2013-03-08-DSC_6356

Väckarklockan ringde.

Jag stänger av det skarpa ljudet från alarmet på baksidan av uret som ursprungligen kommer från Kalmar. Efter några sekunder ringer väckarklockan igen.

Det finns ingen åter-ringning på den, så min hand stänger åter vant av den.

Ligger på rygg och vänder mig mot klockan, somnar om några micro sekunder, för att åter igen höra den ljudliga getingen.

Varför stängs inte alarmet av reflekterar min hjärna, när jag så tampert stänger av den hela tiden. I själva verket händer det i drömmen.

När mitt medvetande blir mer vaket, mellan dröm och verklighet, förstår jag att klockan har ringt länge och väl.

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

