In och ut, in och ut.

2013-03-05-DSC_6180

In – ut, in – ut, just nu skulle ytterdörren vara en svängdörr. Lätt att öppna med ett puff av tisstass katthuvud. Om ett par veckor har jag en känsla av att dörren är oftare öppen, än stängd iallafall mitt på dagen.

Jag har köpt en ny dörrmatta från Rusta som katten vägrar att gå på. När han vill ut, stryker tisse tätt intill väggen, över alla skor och sen på tröskeln och ut. När han ska in, hoppar han över mattan. Antagligen en lukt som han inte gillar nåt vidare. Det ger sig med tiden.

2013-03-05-DSC_6181

Jag har inte sett att T. går särskilt länge på öppna ytor, där han är oskyddad, utan antingen blir det höger eller vänster sida om en gata, men aldrig mitt i vägen. Går han över blir det rätt så rakt. Katter är ju små tigrar som gömmer sig i buskage. Den 5 mars, årets första promenad tillsammans. Den sträcka vi tog blev längre än till diket och mycket längre än postlådan.:)

, , , ,

  1. #1 av macilane på 05 mars 2013 - 17:44

    Jaha, då fick jag ett tips på var man ”inte” skall köpa en ny dörrmatta (skratt). Visst är det väl härligt att gå vårpromenad med T! Helt underbart. Fördelen med att promenera med en katt, tycker jag, är att den tar det lugnt på promenaden, så man hinner titta på sånt som börjar knoppa etc. Rasmus stannar ofta och sniffar och tittar och lyssnar så jag har gott om tid att njuta av ett vackert väder. Han brukar älska långa promenader när det är soligt och varmt. Underbart med en kattkompis :-D

    • #2 av Barbro på 06 mars 2013 - 16:58

      Hej Ante!
      Precis, T. gillar inte den tjocka plastkanten runtom mattan.
      Jo, det va riktigt gott att promenera med katten, dock är han vinterslö, men få sätta fart på tiss vad det lider.
      Det är tålamodsprövande för en människa att ‘rasta’ en katt. Man ska ha tid, ta sig tid, ge katten tid.

Kommentera

