3:e gången gillt

2013-02-26-DSC_6031-2

..till Helsingborg och Axess Medica för tömning av bulan och en kortison injektion. Läkaren kallar det för student armbåge. Har du studerat mycket, frågar han? Jo, det blivit en del böcker genom åren.

2013-02-26-DSC_6037

Orange, grönt och lite rosa. Sen när har du intresserat dig för rosa, tänker jag. Rosa är rött med mycket vitt. Tjejer gillar rosa. Rosa skor eller kjol, rosa skal till Iphone eller rosa handväska. Personligen är inte rosa min favoritfärg.

Men grejen är att snart kommer det en rosa piedestal från Hudiksvall via Tradera och på den ska en kalla stå. Jag har två stycken kalla växter, vilka har blommat flera gånger. Att möblera med växter är roligt och ju större växterna blir desto trevligare. Det som fick mig att bestämma mig för piedstalen är att, grönt och rosa kan bli vackert.

2013-02-26-DSC_6056

Helsingborgs kaj sedd från Järnvägsgatan, alldeles vid Knutpunkten. Efter läkarbesöket gjorde jag en kort tur runtom vid vattnet. Veck av till vänster, ned mot vattnet och passerade Sundstorget

2013-02-26-DSC_6059

..och träffade på den här bron, Kvickbron. Innan jag tog fram vederhäftiga information, reflekterade jag över, de som gick här var kanske kvicka i bena eller hade de kvicka hästar? Namnet syftar på en färja.

Blå båt med vita rep

2013-02-26-DSC_6073

Nästa H-borg resa blir i juli, sedvanliga återbesöket hos doktorn. Om jag inte såvida åker till H-borg för skoj. För att handla oliver, fårost, honung, lamm eller jordnötskakor på Söder. För att se havet. De här 2 pirarna, där färjorna åker emellan. För att se en kapten vända så elegant på sin stora båt. Jag stod och betraktade manövern igår cirka tolvslaget mitt på dagen. Vi snackar inte om att backa med en 24 meters långtradare, utan en medelstor färja.

, , , , , , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 28 februari 2013 - 3:41

    nic reflections.

Kommentera

