Ljuvt bistert

2013-02-22-DSC_6026

Hur kan något vara ljuvt bistert? Jo jag ska förklara alldeles straxt. Det är två motsatta ord. Ljuv tänker man på något fluffigt och skönt. Bistert reflekterar man över något surt som citron eller en kall vind och stenfrusen jord och dessutom inte en solgnutta så långt ögat når.

Det ljuvliga här, är tanken på att vår är på väg trots inte skymten av den. Det ljuvliga är att jag har köpt 8 säckar SySav jord från Lunds återvinningscentral. Det innebär omplantering av nästan alla växter. Det är ljuvligt och mitt hjärta fröjdas.

Det bistra är att jag fryser om händer, näsa och fötter. En ljuv bisterhet i att kunna fotografera en snö öken och sen forsla in mig själv inomhus och till värmen.

, , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

