Två dagar med fullständig fokus

2013-02-03-DSC_5702

I samråd med Landskrona AK mottagningen sänktes totalt en halv tablett med 2 dagars mellanrum för att få ett PK värde på 1,9. Avsikten är att läkaren ska tömma ‘bursan’ imorgon. Det sägs att patienten ibland vet bäst men frågan är dock, under vilka omständigheter gör man det?

Anspänningen som laddats upp under en veckan och inför måndagen har varit krävande. Tänkte jag rätt? Nu är hon mest trött men dock nöjd. Det är första gången jag dikterar villkor för en sänkning och den logiska sidan av hjärnan fungerar bra. Det här ger ju mig indikation på att jag kan min medicinering med Marcoumar 3 mg och det under förutsättningen att inget ändras drastiskt. Företaget Meda som har medicinen.

Dagens effektivitet – cirka 8.00 tog jag nummerlappen nr 6 på Vårdcentralen. Vände på en femöring med bussen 8.43, tillbaka till torp. Ringde Landskrona vid 11.30 tills de svarade straxt för 12.00, lunch-tid. Nästa samtal till Axess Medica för att få ett klockslag, imorgon Tisdag. Hela proceduren tog 6½ timme.

, , , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

