Hallandsås och snökaos

2012-12-08-DSC_4501

Jag har precis passerat toppen på Hallandsås. Ett par gånger om året kör jag cirka 25 mil tur och retur, Halland – Skåne.

2012-12-08-DSC_4507

Antingen låter jag bilen rulla nedför åsen eller så gasar jag men för det mesta få fordonet rulla nedför, för att njuta av vyn.

2012-12-08-DSC_4513-2

..snart nere.

bild

Snöovädret i söndags utlystes som klass-2 varning i Skåne men nej tycker personligen att det inte var mycket att huttla om. Anpassa farten och håll avstånd. Vi körde mot snö(stormen) från Simlångsdalen, på väg tillbaka ner mot Skåne. Tog en kort paus i torp för att sen åka ytterligare 8 mil tur o retur för att hämta T.

, , , ,

  1. #1 av Karlstad Igår på 14 december 2012 - 10:16

    Den sista bilden såg faktiskt rätt klass-2 aktig ut.
    Jag riktigt känner nej nej NEJ, där skulle jag inte vilja få motorstop!

    • #2 av Barbro på 15 december 2012 - 13:11

      Inte jag heller skulle bli glad om bilen strejkade precis där.

Kommentera

