T.snö!

2012-12-02-DSC_4398-2

Det snöar i Skåneland och det är några minusgrader. T. verkar inte alltför glad med kyla under trampdynorna men Tai Chi utövaren tar det coolt och slickar sin päls i snön. Därefter hoppar han upp i trädet och spejar.

2012-12-02-DSC_4403

Själv har jag skottat snö och det känns bra. Jag klarar att koordinera kroppen på ett lite isigt underlag medans jag skottar undan snön på framsidan av huset. Drygt ett år tillbaka hade jag svårigheter att ta mig nedför 2 trappsteg och ut några steg på gården, utan att bli stelbent och rädd för att halka. Känslan av djup utmattning kvarstår efter en intensiv träningshöst på Baltic Rehab men jag får fler bra dagar i följd eftersom jag nu kan gå utan besvär.

, , , , , , ,

  1. #1 av macilane på 02 december 2012 - 15:16

    Stackars er,vi har sluppit snö hittills (Uddevalla) men vi lär få träffa vänersnökanonen i veckan.
    (Skratt). Då får jag klättra upp på taket igen, hehe.

    • #2 av Barbro på 02 december 2012 - 15:24

      Hej! Jag har alltid tyckt snö är vackert. Dels kommer solen fram och dels knarrar det gott under skorna.

  2. #3 av sedge808 på 03 december 2012 - 0:15

    snow cat.

Kommentera

