Snabbare transportsträcka

Samma tågperrong med slitna gråvita linjer som otaliga skor har trampat på. Samma lyktstolpar, utebänkar, klockan och  och det violetta Pågatåget som susar in från Malmö straxt för nio tiden på morgonen som har destination Helsingborg. Det som inte är sig likt är att jag längre inte använder snigelfart.

Rubriken för tisdagsresan till Baltic Rehab fick titeln snabbare transportsträcka, som betyder att jag nu går snabbare och säkrare. De senaste 3 – 4 veckorna varje fredag går jag i rask Babs takt nästan 2 km, som sist blev marscherat på 24 minuter. När jag började var tiden ungefär 40 minuter.

Jag tränar 3 gånger i veckan med rörelser för ryggen utan redskap, (utomhus) gång och redskap på Baltic Rehab. Det känns mer konkret när det skrivs ned på pränt.

Tjejen i den röda jackan gina över ängen i Sorgenfri. Gör ett besök på Norra SorgenFri Nu

Två luncher kvar på Scandic Hotel, Kramer. Från Kramer ned till stationen tar det knappt tio minuter att gå i rask takt. Ah! Nice vilken trevlig känsla att gå. Jag är inte glad, inte lycklig bara nöjd att jag klarade av att resa mig upp från skyttegraven.

Det här är en vrå av central stationen i Malmö. Två upptagna mobil användare och en uppstudsig tonåring i vitsvart prickig mössa bakom glas.

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

