Ett snålblåsigt Lund

Ah! Ha.. Securitas (securitas latin) Direct. Viggo’s hamburgerbar säkerhetslarm. Tycker frukten ser schysst gul ut sen om de smakar färskt är en annan femma, men de skiftar lite som lövens gula färg på hösten.

En tom väntsal på Lunds järnvägsstation. Två siluetter syns genom glaset. Vyn är fotograferad åtskilliga gånger, svårt att få till det eftersom solen inte tycks leka genom fönstren på Torsdagar. Jag får min chans en dag.

Ett av alla otaliga cafén i Lund. Jag tror jag passerar 5 – 6 stycken olika cafér från Central stationen till Skomakaregatan vilket är 795 meter lång sträcka. Lunda borna (studenterna) måste gilla att surpla kaffe och sitta på kaffe hak. Det här lilla stället gillar jag med en sne fönsterbräda.

Salvéte! – Var hälsad! Ja, detta är rummet där jag läser Latin. Det är svårt, fortfarande uppförsbacke men det finns en logisk uppbyggnad och kommer man bara ifatt den så blir det enkelt. Som fysik läraren sa – gör du rätt så går lätt. Vi är två stycken som sitter där plus läraren. Folkuniversitetet hade vänligheten att låta kursen fortsätta. 5 anmälda, 2 gick bort direkt och 1 droppa av efter två gånger så nu är det 2 kvar. Det är osäkert om det blir någon fortsättningskurs vilket jag personligen gärna vill ha.

, , , , , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 27 oktober 2012 - 1:45

    lemons & bananas

Kommentera

