Latinet har en rytm

Cykelhavet en Torsdag i Lund och förmodligen ser det likadant ut alla andra dagar i veckan. Nu när alla löven singlar ned på kullerstenarna bland alla cyklar kan det ju bli pluralis men endast cykel-hjul-löv foton, ungefär i den ordningen. Löv-hjul-cykel går bra det med. Pluralis är latin och betyder – flertal.

En gammal man väntar på en grön buss. Ja, kalla det vad man vill, smygfoto eller så satt han helt enkelt i vägen, för i själva verket ville jag plåta ett cykelhav till som ligger kanske femtiotal meter från första bilden, också på den högra sidan av järnvägsstationen. Det kändes dock vanskligt att tråckla mig in i alla lösa cyklar för att få bästa vyn.

Idag hade jag ingen kavaljer det vill säga, käppen med mig eftersom knät inte är lika vanskligt osäker att gå med. Det känns inte särskilt skoj att ha en instabil högersida att förflytta sig med och att samtidigt vilja fotografera. Men idag, drygt 1½ månad var det möjligt att ha kameran i handen, gå och se omgivningen. Nice!

Det osar gott fortfarande i näsborren av god grillad macka med ost och salami, en kostnad på femtiolappen. Lukten följde mig ett par tio meter tills jag hittade det här precis vid Folkuniversitetet på Skomakargatan.

På ett trappsteg hittade jag en miniatyr av Jack och bönstjälken.

, , , , , , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 05 oktober 2012 - 4:09

    Love the last one.

Kommentera

