Tisdagen den 25 September

Tänka sig, alla dessa långa el linjer i hela Skåne. Är det någon som tänker på det? allstå jag menar tittar uppåt, förutom banverkets personal när det är avbrott på linjen och en eller annan förlist varelse. För det mesta, särskilt nu tittar jag neråt, ett tiotal meter framför mig. Mitt högra knä blir inte bättre och det verkar som knäleden inte har bestämt sig för hur det blir. Det är halv snigel fart och efter cirka 1 km inklusive pauser så gör det ont.

För tre veckor sen kunde jag gå drygt 3,5 km och dags dato cirka 1 km. Jag började med att mäta avstånd efter höftoperationen dels för att det kändes kul att använda satellitkarta och efteråt rita vägen hur jag gått. Dels även för att se hur mycket jag kunde öka sträckan per vecka.

En del har stegmätare och somliga använder gångstavar som har blivit populärt. Jag har provat imaginärt med gångstavar och man tänjer verkligen ut steg men för det behöver bägge benen kännas stadig.

På St Pauli södra kyrkogården börja hösten synas. Gula, röda och lite mindre gula löv ligger på trottoarena och på de asfalterade gångarna inne på kyrkogården. Vädret har inte bestämt sig för hur det ska bli, precis som mitt knä.  Ska det regna hela september ut eller kommer de tunga gråa molnen att släppa förbi solens strålar, så att Oktober blir vackert.

Även den här tisdagen styrde min steg till Scandic Hotel, Kramer för lunch. Det låg en blå matta utanför entrén med några vilsna gula löv på den blå ytan. Det är vackert med spridda gula och röda löv överallt som lägger sig varsomhelst den här årstiden. Fotografiskt en underbart tid.

, , , , , ,

  1. #1 av Marie på 26 september 2012 - 16:42

    Försökte leta efter blogg om höftoperation… hamnade hos dig… ha förstått du gjort det… ha du bloggat om de nångång… *letat*

    Jag ska själv genomgå det…..

    • #2 av Barbro på 26 september 2012 - 18:35

      Hej Marie!
      Jag har skrivit om det i fliken Konvalescens efter höftoperation på bloggen.
      med hälsning

  2. #3 av Karlstad Igår på 27 september 2012 - 7:22

    Du är medveten om att detta är ditt 11’e inlägg i rad utan ens tillstymmelse till graffiti va!

    • #4 av Barbro på 27 september 2012 - 8:03

      hoho, fem tisdagsresor i förfluten tid, finns graffiti från Skolgatan.
      Tack för visiten Karlstad. :)

Kommentera

