Fläsklägg och rotmos

Scandic Hotels, Kramer på Stortorget i Malmö bjuder på god husmanskost 110 kr inklusive efterrätt så även fredag efter att ha hämtat pass, sandalerna hos skomakaren och köpt knäskydd Rehband från Stadium. Ett knäskydd som Baltic Rehab rekommenderade och åter igen får jag kvalificerat råd av någon som vet. Knäskyddet är superbt.

Hotell personalen har kvalité service som inte är påträngande, med andra ord, det är klass. Jag har återvänt ett antal gånger efter Baltic träningen på tisdagarna till Kramer på Stortorget. Fördelen är att det sen, är nära till påtåget som tuffar norrut. Ölkafet på Skolgatan är också ett schysst place, mer folk, mer slammer, ofta pommes på tallriken. Två olika matställen för skiftande humör. Just nu föredrar jag den tysta tillvaron vad gäller lunchmiljö.

Glasmålningen finns i entrén på Kramer.

Tja Babs det är ett löv.  Och mina skor. Min blick ser inte horizonten utan närmre än så. Inte så att jag stupar men ett par tio meter framför min näsa. Jag kommer nog aldrig att glömma kommentaren från Fotosidan. Jo, det var ett gult löv på en ekgren och det lövet var inte alls bra fotograferat men det var i den stunden som ideén om att fånga ljuset föddes. Ljuset är fascinerande och svårt. Det finns skuggor jag tittar på. Det finns skuggor som fotografiskt utmanar mitt sinne.

Som vanligt sitter jag i soffan med kaffekoppen i handen och vaknar till. Det står en spindel lilja på det låga bordet och för tillfället låg det också en repig gammal fickspegel som är 14×9 cm. Liljan speglade sig i spegeln, just som jag satt där tittade solen fram.

, , , , , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 17 september 2012 - 2:59

    I love the grass.

Kommentera

