Kära lilla trast, håll dig borta!

Ja, vad göres. Ett nytt fort få det bli och hur länge detta fungerar vet jag ej. Pinnar och trådar virade med mellanrum och diagonalt. Paret Trast har inte bökat sen tidigt imorse. Jag hinner knappt vända ryggen till, så är de i djupsängarna och pickar efter daggmask. Jag förstår dem, för det är otroligt torrt i marken. Inget ordentligt regn har kommit. Skvättregn dunstar bort lika fort som det faller ned men eftersom jag har gräsklippet klarar sig odlingarna bra.

Så, jag kom och tänka på en actionfilm där tjuvarna skulle kräla emellan laserstrålar kors och tvärs fram till kassaskåpet. Sagt och gjort. Bomullstrådar kors och tvärs över alla djupsängar.

, , , , , , , , , ,

  1. #1 av macilane på 16 juni 2012 - 9:49

    Det enda som fattas här är paret Trast – tänk om du kunde ”fota” dem :-)

Kommentera

