Viggo Restaurang och Bar

Viggo’s restaurang och bar verkar få tågresenärer, studenter och enstaka flanörer som kunder. När man betalar, kan jag läsa Lunds bästa hamburgare på en uppnitad gammal tidningsartikel vid sidan om disken. Hamburgaren är gigantisk, kniv och gaffel behövs för att ta sig igenom hela anrättningen. Eller som vissa gör gapar stort och får i sig hamburgaren på nolltid, lite beroende på när tåget avgår.

Personligen skulle jag aldrig få i mig så mycket mat utan beställer en sallad som blir en mycket blek kopia på hur en grekisk sallad verkligen ska smaka.

Jag har blivit bortskämd med en god grekisk sallad, där fårosten smälter i munnen, inte sega fårost tärningar. Tsatsiki med strimlad gurka, inte en smaklös tsatsiki. Hela bruna oliver, inte skivade. Ett varmt, tunt vit bröd med krydda och inte lätt rostat rågbröd.

Viggo bjuder på trång inomhus miljö och ett minimalt kök. En påslagen tv och musik på rätt hög volym, så det är ingen plats för tysta samtal dvs. vanliga konversation utan att höja rösten 10 steg. Jag har ätit ett par gånger på Viggo’s för att bilda mig en uppfattning men för mig förblir Viggo ett lokalt hak som serverar snabbmat med alkoholrättigheter vilket är deras vinnande koncept.

Toaletten är rymlig men mörk och ofta skräpig. Nu när så mycket folk passerar Viggo borde toaletten vara fräschare än den är.

, , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

