Cirkus Harlekin

Just det! Cirkus Harlekin kom till byn och ställde sitt pick and pack på gräsmattan. Vet ni vad! Babs gick på cirkus. Hon tindrade med sina blå ögon och ett brett leende därtill. Det var riktigt skoj att sitta på första parkett på en vit trädgårdsstol och med kameran i högsta beredskap.

Trapetskonstnärinnan visade i all enkelhet konsten att balansera på en gunga, högt upp i luften. Det var en anspråkslös ensamble som bjöd på fartfyllda äventyr.

Cirkus artisterna roade publiken med skratt särskilt de små barnen med sockervadds pinnar i händerna.

En mångsidig artist med konsten att kasta knivar och trä en ring runt sig själv medans han stod kvar på en obalanserad gräsmatta under sig.

Personligen har jag fortfarande svårigheter att balansera min kropp men jag jobbar på det genom tålmodig träning ett par gånger veckan. Trappor känns inte längre lika osäkert och utan tvekan tar jag stegen med vänster fot. Därför intressant att se artisterna hur de tog sina steg. Deras fullständiga koncentration. Varje muskel visste sin plats och det behöver jag också lära mig.

, , , , , , , , , , , ,

  1. #1 av Anna på 03 juni 2012 - 16:22

    Vad kostade biljetterna?

    • #2 av Barbro på 05 juni 2012 - 19:03

      Biljetterna kostade 180 kr på första parkett.
      mvh

Kommentera

