Näst sista Tisdagen till Baltic Rehab

Två blåvioletta Pågatåg och en viftande tågkonduktör fastnade i kameran linsen den här Tisdag morgonen. Green Cargo godståget hade redan svept förbi söderut mellan järnvägsbommarna och med en lång rad bilar, cyklister och fotgängare på varsin sida om spårövergången.

Vad skådar mitt öga? En fuskläder fåtölj står på den tomma Skateboards banan vid Nobelvägen. Om det hade stått en frysbox eller en smashad tv apparat så hade skateboardbanan förvandlats till en temporär tipp. Men en fåtölj för mina associationer till Liftarens Guide till Galaxen.

Platsen känns övergiven på aktivitet. Jag kan ha fel förstårs. Kanske är det så att skateboardare åker när det är varmt utomhus. Eller så har platsen ingen funktion längre och har övergivits på grund av det finns en bättre bana. Tredje alternativet är att de åker på helgerna men inte särskilt troligt.

En modell äldre cykelsadel med bra studs och som inte gör ont i baken.

Lite drygt 7 månader har tur och retur Tisdagsresan gjorts utom 2 gånger. Det har varit kämpigt. Det var roligt och fotografiskt utvecklande. Jag är nöjd över resultatet. Två helger i rad har jag cyklat 1,5 mil utan problem. Alla redskap i träningslokalen har vikten mellan 25 och 32 kilo också dem använder jag utan större ansträngning. Det mesta är bättre kroppsligen men mitt mentala tillstånd ligger fortfarande efter. Le 2 millimeter till sa Sandberg.

, , , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 28 mars 2012 - 23:22

    love the saddle.

    • #2 av Barbro på 29 mars 2012 - 8:53

      Me also Gavin, old comfortable cycle saddle.

Kommentera

