Lindbloms frön

Deras frön har riktig bra växtkraft, för bara efter 4 dagar tittade blomkålsplantorna upp i dagsljuset. Wow, säger jag. Weibulls Frön kan för alltid hälsa hem för min del.

Lindbloms Frö finns i Kivik. De har funnits sedan 1984 och jag har använt deras fröer tidigare med gott resultat. Om man förvarar fröpåsarna torrt går det att använda fröerna efter cirka 10 år.

Det är med den här sysselsättningen som mitt leende kommer att öka med 4 millimeter. Helt säkert. Odlingen har alltid varit prior nummer ett vart jag än har levt. Fram med spade, grep och handjagaren det vill säga samla in gräsklippet för den osvikliga husmasken som delvis gör det dolda grovjobbet i jorden.

I år blir olika sorters busktomat, olika typer av purjolök, röd/gul lök, selleri, majs, frilandsgurka, basilika, olika sorters kryddväxter som Salvia och Timjan, ringblomman, sallad, senapskål, rädisa, vitlök och morot.

Rekommenderar Sysav jord till frön. Fylla på i jordrinkarna men också omplantering av inne växter. Den bästa jorden som finns på marknaden.

Väl mött å du kära vår!

, , , ,

  1. #1 av Carl Nygren på 04 april 2012 - 7:54

    Odlandets meditativa själsförnyelse. ;-)

    Tiden går och världen förändras i allt snabbare takt.

    Men i själen finns alltid spåret av livets grundläggande glädjeämnen som man en gång upptäckte. Och man bevarar den upplevelsen känsligt och med en ömhet som får det alltid att glädjas vid tanken av den eller när man faktiskt utför den där sysslan som ger så mycket. Gläder mig att du odlar fortfarande och låter det inre leendet öka med 6 millimeter. ;-))

    • #2 av Barbro på 04 april 2012 - 8:12

      Hej!
      Oh tusan har du följt min blogg?
      Nej, jag gav aldrig upp den sysselsättningen.
      /barbro

Kommentera

