Tisdagen den 20 Mars

Öar av vattendroppar på drakens rygg. Hmm… men hallå! Det här är en yta av en järn staty som liknar en ko. Fotografiskt och abstrakt betraktat är det skinnet på drakens rygg. Ser du bara drakar överallt? Ja, ibland, för draken har ett visst inflytande i mitt liv.

Inte en Tisdag utan ett godståg. Det är ytterligare 2 resor tur och retur till Baltic Rehab, sen blir det uppehåll under våren och sommaren. Jag har sett den knappt halvmeter breda avsatsen straxt utanför stängslet under lång tid men har inte haft modet att stå där med avsikt att fotografera en annan vinkel. Den 20 Mars blev det så naturligt med säker balans.

En kråkas promenad på en avsats och se så lätt den trippar fram i en ständigt skiftande miljö. Helt plötsligt blev det en annan fotovinkel i och med att jag klev nedför de två trappstegen som jag har undvikit i månader. Ha! antar det finns hur många trappor som helst utan ledstång. Trevligt!

Gympadojor med en vit hätta, en cementerad påle och botten på en mörkgrön papperskorg.

Hissen med fönster hela vägen ned till tågen. Som vanligt är jag i god tid för tågets avfärd och får tanken att åka rulltrappa ned till plattformen. Hela dagen har varit ett bra flyt men nu är jag trött efter dagens äventyr. Jag avstår, för tillfället. Att åka rulltrappa nedåt står på önskelistan.

, , , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

