Tisdagen den 13 mars 2012

Fel riktning! Det här Pågatåget åker till Helsingborg. Den lilla historien bakom den här bilden, är att jag verkar klara av att fotografera och samtidigt tala med en okänd människa.

Vad betyder det? Antagligen har jag blivit mer ledig i det jag gör dvs fotografera oavsett vad som händer. Har alltid haft svårt för att bli iakttagen, ungefär som att stå på scen och agera naturligt fastän hundra personer tittar på mig. Konsten är att slappna av trots att spelbrickorna ändrar sig. Extrovert är min dubblett katig, lite aggressiv ibland, men det är bara för mitt inre är gjord av smör. Min önskan är att kunna använda bägge egenskaper i ett balanserat tillstånd.

Mitt självporträtt blev dubbelt, igen. Glaset i väntkuren speglade av siluetter.

Uppstudsiga starbucks muggar gjord av papper. De är snyggt placerade på bänken i väntkuren på Centralstationen.

Jag gillade reflektionen från bussens fönster, den gröna metallen och profiler från passagerare.

Skor. Eller fötter är svårt att fotografera, för fötter står inte stilla så länge som man tror. Märkliga fotställning påminner om en ballerina fast med vinterskor.

Den här Tisdagen följde jag inte den vanliga rutten utan mina steg skulle till El bolaget och köpa lysrör till badrummet.Gränden finns på Östra Förstadsgatan.

Inte bara att klockan är spegelvänd utan också att tiden är ur led.

, , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

