Tisdagsgresan den 21 Februari

I tidig arla var marken täckt av ett tunt täcke snö

…sen blev det vita, en grå slaskig sörja från otaliga skor.

21 februari, snart början på mars, den gula krokusen har tittat fram.

Cargo godståget susar mot mig, är du beredd med kameran? Ja, tror det…

Uppstudsig mopp-vagn.

Där den gula arbetsvagnen står

åkte ungarna skridskor förut, på liten sjö med sina skor.

Jag betraktade då, deras lek och stoj genom stängslet och log.

Den gula fyrkantiga färgklicken lyser upp åsen av grått grus.

Det stod 5 människor (elever?!) på graffiti platsen imorse. Jag såg inte vad de gjorde men det blänkte av speglar.

Ett skolexperiment av solblänk? Jag kan bara gissa..

Det här var det närmaste jag kunde fokusera med kameran.

Jag har nosat lite på det här området det vill säga klivit in några meter till ordet Step,( från höger lite längre upp i bilden) och fotograferat.

Än så länge är ytan för ojämn med ett par fötter som mina.

Om graffitin finns kvar längre fram i vår, kommer det att bli närstudier och andra vinklar.

Den här passagen är en del av min rutt ned mot Skolgatan på Möllevången och senare Triangeln.

Äntligen rätt shutter på kameran. Riktigt skarp fokus i underjordens grå strikta cementvärld.

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 av macilane på 22 februari 2012 - 15:16

    Tjusigt! Även om det inte finns en katt i sikte :-)

  2. #2 av sedge808 på 23 februari 2012 - 5:30

    fab. all of them.

  3. #3 av lapst på 13 maj 2013 - 0:44

    have u gone back yet to check out the graf?

Kommentera

