Tisdagsresan den 17 Januari 2012

Den värmländska rösten i min bongolur säger att klockan är 8.26 och precis då plingar bommarna vid järnvägsövergången, sen passerar ett skramlande godståg med röda vagnar.

Tur för mig eftersom jag redan har kameran i handen och är beredd för dagens fotoutflykt.

Vad ska sägas om en tisdag morgon i slutet på Januari på Malmö Central? Det är råkallt, trots plus grader men sjöstäder ger den där speciella kylan som sätter sig i ryggmärgen.

Det spelar ingen roll om jag skulle ha kläder från Naturkompaniet och ordentligt varma skor, så sätter sig kylan inuti kroppen.

Livskraftiga tuvor.

Affischering förbjuden står det någonstans på dörren. Den finns i början på Möllevångstorget och endast en gång, sen i höstas har dörren varit tom på affischer och gratis prova på erbjudanden.

Den svarta färgen är fotografiskt intressant. Dörren ligger i ett gångstråk av fotgängare och cyklister, barnvagnar, rullatorer, gatuarbetare, och mig förstårs som varje tisdag vill fotografera innan jag rundar hörnet och går in på Ölkaféet och käkar lunch. Nasi goreng vecka 3, riktigt gott.

Experiment elchocker av gammeldags stil.

, , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

