En katt på fri fot i bilen.

Tisdag förmiddag hämtade jag katten från Ringsjöns hotell och hade nästan kommit fram av den timmes långa körningen med en ylande katt. På något sätt fick han upp blixtlåset inifrån boxen och smet ut.

Istället för att stanna och försöka få in T. i boxen igen, som syntes som ett omöjligt uppdrag, så jag körde vidare den mil som var kvar.

Jag saktade ned till 50 km/tim på 90 väg och la mig så nära vägkanten som det bara gick men en långtradare började bullra och tuta förtretligt på signalhornet.

T. avslutade sitt nosande i bilen med att lägga sig i mitt knä, medan jag tappert körde vidare mot torp med en tiss, som lutade framkroppen på vänster arm, hade bakbenen på mitt högra ben. Således höger arm fri att växla, lite tyngre att styra med ratten men det gick.

Ingen promenad på två dagar för regnet har öst ned. Vi har gjort ett försök men det blev så kaotiskt med mycket bilar, folk, hundar, vind och regn, att turen blev ganska kort.

Fotbollsplanen är ett bra ställe för T. att springa på, men han fick bada med tassarna i våtmark vilket han inte uppskattade utan vände nosen och gick tillbaka.

, , , , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 07 januari 2012 - 5:09

    LOVE !!

Kommentera

