Tisse’s promenad till parken

Tisse är sin alldeles egen varelse. En katt med personlighet. Igår, söndag följde han med till parken. Den ligger 1,5 km tur och retur från torp. Långt bort från hans territorium.

Fåglar, lukter, bilar, hundar och människor. Vi har försökt med koppel men då lägger han sig platt fall på marken och vägrar gå. Först gången han följde med då visslade jag för att han ska se vart vi går.

Den andre promenaden visslade jag nästan ingenting. Det verkar ok bara han ser oss.

Spänst i stegen, en liten panter.

Det finns en fotbollsplan bakom buskarna på bilden till höger och där fanns en del springande och hojtande människor som jagade en boll. Tisse började yla och vägrade tassa längre Jag fick gå tillbaka några steg och visa honom en annan väg, förbi stojandet.

Tidigt i våras önskade jag att en katt, som kunde stanna en stund. Straycat, typ. Lite kel och sen kan den trava vidare.

Jag tror att katten lär mig, lika mycket som jag lär honom att game between two indivuals doesnt need to be ugly.

, , , , , , ,

  1. #1 av sedge808 på 27 september 2011 - 0:41

    I like the last photo.
    So expressive.

  2. #2 av macilane på 01 oktober 2011 - 20:30

    Hej!
    Synd att du inte fått Tisse med på dina promenadönskemål.
    Vi har haft tur med våra katter här i livet. Brittisk korthår är
    liksom vår nuvarande turkisk van lätta att gå med i koppel.
    http://turkvanplexi.wordpress.com/
    Plexi har t.o.m. initiativet till promenad utan koppel men bara sele.
    Läs och ”fnissa”.

    • #3 av Barbro på 02 oktober 2011 - 10:16

      Hej macilane. Om Tisse hittar tillbaka (han har inte visat sig sedan fredagmorgon, söndag i skrivande stund) tänkte jag lära honom att sitta i cykelkorgen och följa med på cykelturer.
      Trevlig hemsida du har skrivit om katter. med hälsning barbro

  3. #4 av macilane på 02 oktober 2011 - 14:01

    Hej Barbro! Känner starkt med dig och Trisse. Det är fantastiskt vad man kan fästa sig vid en katt :-) Hoppas innerligt att Trisse kommer tillbaka. Ha det så bra och tack för dina vänliga ord om min blogg!

Kommentera

